Lunch disco på Da matteo och familje träff

Vaknade upp hos Kim och insåg att jag inte hade bra kläder där. blev sur men tog på mig mjukiströja och lurvade iväg mot aspekt. Tisdag är redaktionsmöte, ibland snurrar de ut i diverse saker som ej är relevanta men små givande ändå. Man sitter och fnissar över folks tokigheter och drar alltid över tiden. Sen han jag vara med på en bit av korrukturen innan min dag var slut. Under dagen kom det in en kille som ”är” i samma hus som oss, han tipsade oss om att det var lunch disco på matteo om det var något vi ville skriva om.
Jag kände mig ialf sugen att kolla in detta fenomen, ialf i privat syfte och alltid skönt att kunna gömma sig bakom en kamera.

För er som inte vet vad lunch disco fenomenet innebär så är det helt enkelt vuxen disco. på lunchtid. I stockholm har det tett sig så att högt uppsatta chefer och annat folk går på dessa event och skakar rumpa i en timma för att rensa tankarna och få ny energi. Göteborgs chefer är nog inte där. än.
För på Da Matteo står iofs en mkt blandad skara människor men den större procent massan har det där ”kultur” utrycket. Koftor och brillor. tygskor eller skägg.

Men jag skulle gärna gå dit någon gång. utan kameran. våga ställa mig mitt i massan. nykter och energisk. men det krävs väl en del för att våga. även om alla där ser lika dumma / genialiska ut.
Kolla videon så förstår ni konceptet!

Efter det hamnade jag på kapellplatsen för att byta spårvagn, slog en pling till mamma som var hemma, kollade lite julmat inför jul, satt i soffan med min bror och spelade wordfeud och fick lunch.

När jag sedan kom hem ringde min pappa som var påväg hem från jobbet, han svängde förbi med nödvändigheter en dotter inte tackar nej till. Fick dessutom hjälpt honom med det tekniska. (och pappa, om du läser detta så har du en låt i din spotify-inbox nu, så leta på så du lär dig!)

Har satt upp mitt.. mosshjärta? som mamma gav mig med. Och ja, det börjar lida mot att laga mat. vi höres.vi synes. vi ögonbrynes.

Kommentera

