Ondsdag 7 december 2011

Som vanligt på onsdagarna var förmiddagen på aspekt mycket lugn,
Jag fick arbetat med en bild till min nya krönika ”Jesuskomplex”,
blev tillslut nöjd, men väntar fortfarande på att min förra artikel
ska komma upp. Och min notis.
Det ligger dock för mycket på mannen som har hand om publiceringen
och det är många artiklar som ska slutkorras och placeras rätt,
vilket gör att allt går frukansvärt sakta.

Delvis därför vill jag inte börja skriva något nytt just nu,
känns som mina tre grejer ska upp innan jag slänger fram nästa
material i kön.

Eftermiddagen korr-läste vi ytterligare en text, det är många viljor,
mycket ideér och alltid en förvirrad skribent som stakar sig fram
mening efter mening.

Vid tre tiden kom Göteborgs Lucior in i lokalerna vi tillhör,
sprang ut och kollade lite sång och kände såklart mest för flickan
som fick skrattanfall och inte riktigt kunde sjunga med ordentligt.

Var en basasar idag med, men jag valde att gå hem.
Här hemma har jag tagit mig an dagens beroende.
Är fullständigt insnöad i mina tävlingar. men nu är det bara 16
dagar kvar sen kan jag ha ett normalt liv igen.

Pratade med mormor nyss också, dem hade fått erbjudande
om 3 månaders gratis GP till någon så då var hon snäll
och skrev upp mig. så snart trillar tidningarna ner i lådan.
(eller dem trillar ju snarare ner på golvet)

So long. (det är kallt så på med långkalsong)

Kommentera

