Musikhjälpen

Igår blev det ju då som sagt
jesuskomplexen som tog över.
Eller så var jag helt enkelt
en bra människa.

Jag och Kim körde halva dagen
och Sedan kom Andreas och bytte av Kim.

Det gick lite i vågor,
Lunchtid och eftermiddagen
var väl ”bäst”, men det är logiskt.

Och självklart fick man vara med om lite roliga typer,
en gubbe kom fram, tog en pepparkaka och gick, kom sedan
tillbaka och tog två till innan jag ens hann få ur
mig de rätt orden.
En annan äldre herre var fly förbannad för att julgranen
var borttagen och det där nu stod ett glashus.
Han drog även in judarna i det hela och jag fick avsluta
med smaken är som baken.

Sen fanns det såklart en del eldsjälar med som stoppade
ner ordentligt med pengar och gav en lovord.

En liten snabbräkning pågick såklart i skallen
och jag har måttat att i min bössa låg det nog
nära 2000 kronor, vilket jag tycker är ett mycket
bra dagsarbete. Tror den andra bössan innehåll
lika mycket.

4 Burkar pepparkakor = 4000 kr.

Allt som allt var det en mycket rolig och kall dag,
vilket självklart resulterade i att jag nu ligger sjuk igen.

Jag vaknade kvart i två (?)
och fick ringa lars, som var så stressad
att han nog inte uppfattade vad jag sa.

Känner mig därför aningen dålig idag.
och funderar på att jobba imorgon om
jag mår bättre, för att ta igen tid jag
missat.

Men nu orkar jag inte sitta upp längre,
näsblodet har slutat och jag ska kura
ner mig under täcket igen.

Kommentera

