jag önskar inga hjärtstopp

Jag skyller inga tårar på någon annan,
Jag lovar inga silverringar,
Inga 1 års dar,
För vi är inte sånna som i slutet får varann.

Vi kommer snubbla fram över varandras
Blickar och aldrig veta vem som tittade först
För sanningen är lagd utspridd över gatan
Och vi vandrar över den med stålhätteskor
Och du vrider klockan för att gömma
Men jag vet att du ändå ser var mina händer gör.

Och jag önskar jag kunde älska mig själv,
Lika mycket som du älskar mig.
jag önskar att jag inte visste att varje liten
snudd är ett medvetet drag,
jag önskar inga hjärtstopp så fort någon
annan blir en del av min konversation.

jag önskar jag kunde sätta fingret på
vad det är som bildar mitt nej,
jag önskar ibland att jag bara gav mig hän
och lät mig förtrollas men då är den där
igen,
melodin om att vi är inte sånna som i slutet får varann.

För kärlek den drabbar alltid två,
och olycklig kärlek likaså.

Kommentera

