Förståelse och frustration

16-18 har jag tvättid. 2 timmar är inte lång tid. max 4 maskiner.
snubblar in fem över fyra och fyller maskinerna. väntar. ut med maskiner. in i torkskåp och tumlare.in med ny tvätt.
ut med tvätt. in i torkskåp och tumlare. kl är fem i sex. nu ska det bara torka så kan jag hämta det sen.7
18.15 PLING PLONG
– Du vet väl att din tvätttid är slut?!
– Eeh, ja men jag har ju bara kvar i torken? vi har ju torktid efter tvättiden?
– nej så är det inte.
– nähä.. då ber jag om ursäkt jag antog att det var som överallt.
– nej vi har ju bara 2 timmar tvättid här.
– jo, just därför det är svårt att få det torrt.
– ja men maskinen tar ju bara en halvtimma så då får ju nästa vänta på att den innans grejer ska torka klart och det går ju inte.
– nej men jag går såklart ner och tar ut det då.
– ja jag gillar att röja runt där själv så det vore snällt.

Jag förstår henne delvis, jag är också stressad när jag tvättar här. man hinner inte med alls. men det som gör mig
irriterad var hennes ton och…
när jag går ner för att hämta min tvätt. står hennes maskiner på 37 minuter kvar. hon var altså själv sen en kvart till sin tvätttid. och hon kunde inte lite snällt säga att jag kunde ha kvar mina saker där 20 minuter till om jag ville?
nej nu är allt dyngsurt och mitt hem ser ut såhär:

One thought on “Förståelse och frustration

  1. Anette Orrefalk skriver:

    Färgglatt e de!

Kommentera

