Men jag är inte bitter

Halloj Hej!
Vilken underbar torsdag, hoppas den fortsätter så.
Allt är vädrets förtjänst. vadå vädret, tänker ni.
jag visst är det molnigt men solen finns där bakom och det är
faktiskt blå fläckar på himlen. det är inte kallt och
jag får hopp om att våren är påväg. och för mig
betyder våren, enkelheten och självklarheten.

Jobbet har också gått bra, fick fixat tre bilder
till mina artiklar och tjötat lite. Första artikeln
är för ”korr 2” hos M och hoppas han hinner klart
så jag kan köra slutfinish imorgon.
Kändes skönt att jag valde att börja korra den
texten jag själv var minst nöjd med.
då kommer förhoppningsvis resten flyta lätt.

Igår hände det dock en mindre trevlig sak.
MIn kära bertil 14, den rosa kameran, valde
att lägga sig fel i väskan och skärmen är nu
halv svart. typiskt. den går dock fortfarande
att fota med, men kan ju vara skönt att se vad man
fotar. Hade jag inte haft bertil 15, the big bo,
hade jag nog varit mer bitter än vad jag är.
matriella saker går alltid att lösa så är det bara.

Har ganska mycket energi idag och ångrar lite att
jag åkte hem. nu är risken att jag fastna här i soffan.
Kanske ska ta en sväng på stan? men det blir alltid så
dyrt…

Jo, köpte biljetter till mig och kim idag med,
copenfreakinghagen here we come.
den 23 åker vi ner ett dygn och andas lite dansk
luft. blir ett härligt avbrott.

so long, skiftnyckel och tång!

Kommentera

