Men snart börjar du bli en GBG-NAZI!

Jag kan inte låta bli att älska min stad ännu mer,
när strålarna faller över hustaken, lyfts min själ
likt ett höstlöv blåser jag bort i vinden.

Jodå så att, så är det.
Jobb förmiddag, inget kreativt fick jag gjort,
men goá samtal med kollegorna. AMS-tanten ringde
och gav mig ett uppdrag, ska skriva ett media inriktat CV,
som hon sedan kan skicka vidare till sina kontakter inom
branschen. hon pointera nogrann att hon inte kan lova något,
men jag är tacksam för det lilla så.
Känner henne knappt, men skönt när man känner att någon har
förtroende för en och att man ”klickar”.
Vem pratar om att skriva om varmkorv med sin ams-tant samtidigt som båda asgarvar?
eller tant, hon är ung.

När jag kom hem käka jag en bit lax som blev över igår,
rakt ur lådan! herrejesus, living on the edge.

det spritter i mig och jag var sugen på att fota,
så jag tog kameran och gick ut,
tänkte att jag lika gärna kunde forska i guldheden samtidigt
och efter att jag irrat runt på gränsen mot mölndal kom jag
helt plötsligt fram till vattentornet!
klockrent, en välförtjänt hallonsoda, stans grymma utsikt och
solen i ögonen.

Som om inte det var själs-helande nog tog jag ju såklart upp
mobilen för att ”checka in” på tornet, men då har jag fått
mail och vips så vann jag tävlingen jag var med i för ett tag
sen så nästa helg ska jag på NoBody på operan.

Nu väntar jag på att Kim ska sluta jobba för hon fick ett
extra pass och blir istället ledig på måndag.
idag ska hon få ett kuvert och tre dosor snus minsann.
dem väntar i min kyl. hon är duktig hon.

Kommentera

