Måndag

Godkväll får man väl säga då när klockan slått efter 18.
Här har ni en snuvig och trött Nellie,
vaknade igår med en jäkla förkylning och huvudvärk men
jag och kim kom ändå iväg för att köpa lite mat till henne,
sen var det söndags kok hos henne och det gjordes, lasange,
crepes, vanliga pannkakor, hemmagjord pytt i panna.
SÅ nu är hennes frys full igen och efter det var det bara
big brother på kvällen och sen sömn.
Vaknade 8 idag, förkylningen fick en vän i halsontet.
jaja, hoppade upp och duschade och fixade mig, kollade
lite morgon tv och vid tio somnade jag om och var
bitter på kim som väckte mig hela tiden och påminde mig
om jobbet. tjugo i ett vaknade jag från mitt mumel i panik,
som tur va hade jag ju redan gjort mig iordning så
jag kom bara några minuter sent till jobbet.
Väl där fick jag skrivit två nya notiser och sista korren
blev klar på min artikel så nu är den klar att läggas upp
när temat är klart.
PÅ vägen hem tog jag en ofrivillig promenad, mest för att
spåvagnarna inte klaffade som jag ville.
prang in till köket eftersom jag varken fått i mig frukost eller
lunch så knorrade tarmen.
Sen har jag lyssnat på ett program om göteborgs hiphop scen och
googlat lite nya band.

Nyss ringde pappa och ville kolla hur jag fått det hemma ,
men här har ju inte hänt mycket och jag är så snörvlig och
trött att jag inte riktigt orkade med besök.

ena sidan av mig vill gå och lägga mig och sova men då
vet jag ju att jag vaknar om några timmar och inte kan somna
om igen så det är väl bäst att jag får något gjort.

Fick äntligen tvätttid imorgon, min gardrobe är helt tom
så det var på tiden!

nej, men kanske ska fördjupa mig i något på google?
frågan är vad jag är sugen att lära mig om idag?
visste ni att koalor gråter på samma sätt som vi männsikor?

Kommentera

