Du kan blunda eller inse att tids nog kommer vi alla se saker vi inte vill.

Jag och Kim har just kommit hem,
vi huttrar och fryser men känner oss
ialf medverkande i något gott.

Idag har vi varit på skallgång
efter Pierre, det gav inga resultat,
och jag vet inte om det är bra eller negativt.

Jag kan förstå reaktionen
”tänk om du hittat honom död , sånt ska du inte se”
samitidigt gör den mig irriterad,
OM alla tänkte så då? om det inte fanns några
frivilliga till något, vad står vi då?

Självklart tänkte jag igenom senariet,
även om det är så liten chans så bör man
vara medveten, och självklart slår tanken
en när man vallar fram genom kolonilotterna
och lyfter på suspekta persienner.
Men nästa gång då? nästa gång kan det vara min tur.
Utvecklingen i göteborg är skrämmande och verkligheten
knackar en på axeln. Det kunde lika gärna vara du.
och om jag skulle personligen känna någon försvunnen,
då hade jag önskat att alla gick skallgång.
varje jäkla kotte från alaska till taiwan.

Som sagt,
verkligheten är läskig.
Göteborg har blivit farligt,
inte bara i biskop och angered,
utan det mesta sker i centrum.
där jag vandrar varje dag.

Min och Kims prat på vägen hem är sorgligt
men en ganska naturlig reaktion på livet:
”Det är inte fråga om ifall det händer en själv, utan när”

Jag känner en hel del människor som blivit misshandlade eller rånade,
men ingen som gått bort.
Däremot har jag väldigt många runt mig som kände Pelle som blev mördad
för en hundralapp på backaplan för 2 år sen.
Eller som en äldre bekant vars son mördades av hennes pojkvän.
och så har vi rasmus och krantz. Och nu Pierre.

så vår sorgliga reaktion,
är nog bara ett sätt att skydda
en själv inför vad som komma kan.

Kommentera

