Platser jag inte visste fanns

Godmorgon eller kväll, vad du nu behagar läsare!
Idag skulle det geocachas men vädret drog ner mitt humör så istället
åkte jag till mamma för att få mat. jag erbjöd mina tjänster att hjälpa
henne med balkongen och fick då med mig matlådor hem med så nu klarar jag
mig tills nästa fredag!
När jag väl kom hem började jag dagen med Filip & Fredriks senaste podcast
och mitt i den hittade jag något nytt att googla och då leddes jag in på youtube,
då vet vi alla hur det går. Nu har jag suttit två timmar med dregglande mungipa och
tittat på vackra filmer och mystiska saker som finns i vår värld.
Jag hade nog kunnat titta 5 timmar till men jag får ju dra en gräns någonstans.

3 platser jag furundrats av tänkte jag visa här:

Här är ”the haning temple”
ett tempel inbyggt i ett berg, hur mäktigt är inte detta?
byggt för över 1500 år sedan.

”The greate blue hole of belitze”
världens djupaste hål i vattnet,
en gång i tiden var markhöjden högre och då bidldades
detta. nu är det 200 meter djupt rakt ner och helt cirkelformat
runt en ö.

Och så the boulders house,
från 650.e.kr, självklart med modernisering men man har byggt runt
det ursprungliga stenhuset. great design!

Kommentera

