händelser

Vaknade till igår av att mammaskrev ett ytterst svårtolkas sms, men när jag ringde så förklarade hon att en cyklist kört ut framför bilen i allén och dem koliderat. Mamma var som tur inte skadad, bara bilen, cyklisten var körd till sahlgrenska och hade förmodligen några brytna ben men annars inga allvarligare skador. Han hade erkännt direkt att han tog en chansning och körde mot rött. Åkte till en skakig mamma på eftermiddagen och åt middag där. Lilla Mammsen.

När jag kom hem vände blev jag glatt överaskad av detta söta brev, min morfar han är kung han! Rolig och genomgod.
jag hade skickat lite kort från vår resa förra veckan så detta fick jag som tack!

Idag ska jag och Benjii åka tillbaka till Kim, där ska jag tvätta!
just nu är det dock en gasläcka i huset bredvid henne så det är brandkår och polis på plats.
får väl vänta in en klartsignal sen kan vi åka!

2 thoughts on “händelser

  1. Anette Orrefalk skriver:

    Min underbara familj, så roligt att morfar skrev ett numer exklusivt brev till dig. han är bara för skön min pappa din morfar!

    • Anette Orrefalk skriver:

      Mammsen är mindre skakig idag efter att mannen ringt och sagt att han klarat sig med rejäla blåmärken och en liten spricka i skulderbladet som fick självläka. Lättad dricker jag en god cider med massa is i.
      Tack för att du kom, tack för att du tog hand om mig igår när benen darrade.
      Jag älskar dig!

Kommentera

