en fluga, en kråka, en nellie.

Sitter och njuter av luften på balkongen,
barnen springer fortfarande på gräsmattan, borde inte dem sova nu?
Hur som har jag haft min andra dag på jobbet och denna gick också bra.
Imorgon är jag där en timma längre och då ska jag sortera och organisera
bokavdelningen.
Idag har jag fått tvättat och mellan passen låg jag och lapade sol
på gräsmattan, riktigt härligt. Kvällen har varit lugn och nu står
fotbollen på i bakgrunden. 3-0 so far.
Hoppas på sol imorgon med så jag kan bättra på grishuden lite mer,
sen ska det ju bli sämre väder i helgen om jag förstått rätt.
Då kanske man kan passa på att handla och fixa nu när tiden slagit
den 25e.
Ska även se efter om jag ska byta mitt internet, min kontanta dongel
är bra då jag ej är fast bunden till något och sånt hatar jag ju,
men kostnaden blir hälften om jag byter. ska kolla om jag kan få
utan bindningstid eller om jag måste ha två år.

Mormors operation har gått bra,
hon har ont då hon inte tålde morfinet men för övrigt är allt som
det ska och hon får förmodligen lämna sjukhuset till helgen.
får ta och ringa henne imorgon.

Känns som jag har en oroväckande bra kontroll på allt just nu,
pessimisten i mig undrar vad som lurar här näst men optimisten
fortsätter njuta av luften på balkongen.

Kommentera

