Dagens google – why are swedes..

Förra veckan handlade mitt google om asiater, jag har ju nu lärt mig varför de har platta ansikten och hur det kommer sig att de har sneda ögon. Idag fortsatte mitt information begär att söka.
Varför anses asiater vara gula?
Det var en svårare fråga men tillslut fann jag att det var en tysk forskare på 1800 talet som kom upp med det gula begreppet.
När jag slog på google ” why are..” så blev förslagen ”why are swedes..”, självklart föll jag för frestelsen och tryckte på sök.
De mest vanliga sökningarna om svenskar var:
Why are swedes;
– so tall
– so beautiful
– so cold
– so rude
– so shy

Vi är altså långa och vackra men har dålig personlighet.
Efter att skummat igenom några sidor så fann jag några videor som förklarade den svenska mentaliteten. Fruktansvärt roligt, då det mesta stämde.

Att vi är blyga, otrevliga och kalla har väl egentligen att göra med att vi visar mkt respekt. Vi talar inte i mun på varann och vi vill alltid vara lagom.
Det är fascinerande hur vårat ”för snälla” sätt att vara uppfattas precis tvärt om.

Ska försöka länka en video jag hitta imorgon när jag har datorn igång.
Den visar saker du ej bör göra i sverige, bland annat bör du inte hälsa på främlingar eller sätta dig bredvid någon på spårvagnen om det finns andra lediga säten.

Vi är ett roligt folk, imorgon gräver jag vidare. Men för nu, godnatt.

Kommentera

