Klantig / tankspridd

Idag är en såndär dag när allt går åt skogen,
men ändå rätt.
Jag är så tankspridd att jag tappar allt eller glömmer
bort vad jag ska göra.
Jag har lyckas bränna mig rejält tre gånger på ugnen med.
Men det gör inget för jag har en harmonisk känsla i kroppen.

Dagen började med att jag städade upp helgen,
eller ja, det var mest disk som staplats till ett berg.
när den väl var klart tog jag mig tid att packa in håret i
vård.

Sen kom pappsen förbi och vi åkte till Maxi,
nu har jag full kyl och frys! det är så underbart.
Även om jagär duktig på att handla kan det ibland vara skönt att
bara ta det man faktiskt vill ha. Jag uppskattar allt
min familj gör för mig. Även om jag e envis som en åsna
och helst vill klara mig själv.

Fick en slant av morfar i helgen med vilket gjorde att
jag kunde gå ut på galej i lördags.
Det var riktigt roligt, jag är ju nästan aldrig ute längre
så det var kul att gå en utan de gånger när nästan alla
var ute.

Hemvägen blev dock dyr, jag stod och väntade på spårvagen jättelänge,
tillslut blev ju såklart alla på hållplatsen vänner med varann,
kl fyra på natten brukar sånt ske. Jag hittar tre tjejer som skulle mot linne
och vi sa att vi dela en taxi så kunde han släppa mig vid wawrinskys.
Men nej, taxi chaffisen kör andra hållet och släpper dem först å sen
får jag åka vidare. Jaja, det var en snäll chafför å det får man ju vara lycklig för
numera.

Söndagen tillbringades med Kimpan, då var det exakt två år sedan
vi gick in i varann i nordstan. så vi åt gott och firade en
underbar vänskap. Den klimpen är guld värd hon.

Ja, nu har jag ialf ätit kokad blomkål och kyckling.
Blomkål är fasiken så gott, varför äter man inte det oftare?
jag minns till och med att jag åt det första gången hemma
hos Matilda i särö och blev förälskad.

Har kollat ikapp massa ”halv åtta” avsnitt på datorn med,
nu går dagens avsnitt på tv och det är väl strax slut.
Då blir det upp å hoppa för jag har fått myror i benet.

herre, vilket onödigt vetande för alla.
mer då? Tänk om jag bara hade haft lite bättre betyg,
då hade jag kunnat bli obducent.

Kommentera

