Chapman

You got a fast car
I want a ticket to anywhere
Maybe we make a deal
Maybe together we can get somewhere

Any place is better
Starting from zero got nothing to lose
Maybe we’ll make something
But me myself I got nothing to prove

Finns det något bättre än tracy chapman? Ibland glömmer jag bort hur mycket jag älskar att sjunga med i hennes låtar. Hjärtskärande och befriande.

Och ikväll är det ”fast car” som får stå för känslan. Kanske är det nervositeten för mötet imorgon som spökar, eller bara längtan att få fly lite. Vad jag flyr från vet jag inte, men tänk en månad på en strand? Inte behöva ha sömnångest, inga krav. Tyvärr är största kravsättaren jag själv, och det är svårt att fly från sig själv.

Det lät deppigt, det skulle det inte vara, bara en .. Äsch vad vet jag.

Idag har jag varit på swedbank, seb, fsk, skatteverket, ams och sedan tog snälla pappi med mig till ICA.
Sen hann jag med apoteket med.
Mycket ärenden avslutade.

Imorgon möte på bohusgatan,
Onsdag möte på ams igen och
Torsdag fota på mammas jobb.

Hms, såg en kommentar i ett forum på fejjan. Gick in på denne mans profil, som profilbild har han sin tatuerade arm. Ett hakkors. Får man verkligen ha det?
Sen skrattade jag lite gott åt denne mans statusar och hann tänka diverse tankar om hur lågutbildad han måste vara och hur hans liv ser ut. Är jag då lika fördomsfull?
Som tur är tycker folk inte lika illa om en person som har fördommar gentemot en raggar nazist som de faktiskt tycker illa om just en raggar nazist.

Kommentera

