Fortsätter mat-temat.

001

Vem kan gissa vad som rör sig under denna gegga?
gröt såklart. gröt ser faktiskt ut som om det redan ätits en gång.

009

Som jag såg fram emot min tonfisk middag,
saknade rödlöken men tänkte att champinioner
fick väga upp den förlusten.
Men så öppnar jag konservburken med tonfisk
och känner ett stilla ”åh nej inte igen”
Jodå, euroshoppers tonfisk hade jag råkat
köpa utan att tänka mig för.
Jag vet ju egentligen att det är som att köpa
krossade ben i saltvatten.
Smakar så jäkla vidrigt, men jag åt några tuggor
för proteiner sen fick resten åka i sopen.
nästa gång Nellie, kom ihåg, inte euroshoppers!

Kommentera

