1 anledning, sluta bleka anus.

Så är det dags för en ny viral bombning, denna gången är det http://trettiotreanledningar.com/ som levererar.
Varenda kvinna i facebook flödet delar sidan, skriver kommentarer och ”likar”,
åh vad fan hjälper det tror ni?

Om två dagar är det förbi och en ny nyhet har tagit över vårt intresse. mediala skit värld.

Om ni nu verkligen brinner för det, om vi vill, så kan vi, kvinnor är halva världen, vi är inte dumma, inte svaga och vi bör inte bete oss som offer.

Det är lätt att skylla allt på marknadsföring och mäns objektifiering av kvinnan, men vem godtar denna objektifiering om inte vi?
Det finns alltid val, självklart finns det idioter, både kvinnor och män som i sina relationer kommer styra sin partner till saker de inte vill, men merparten av valen gör vi själva.

”Det är för min skull jag skaffar silikon” – nej, det är det inte.
såvidare du inte mist dina bröst i någon sjukdom eller liknande så ser jag inte
hur det kan vara för din skull du pumpar upp dig med ämnen som inte hör hemma hos dig utan i badrum.

Du kanske mår bättre för att du blir mer av det ideal som skapats,
men du driver då vidare det ideal som bara blir absurdare och absurdare till nästa generation.

Och våltäktsoffren, får dem mer hjälp i samhället efter idag? Nej, aftonbladet gör väl en notis om detta och sedan är vi tillbaka på ruta ett. Skicka inte runt detta till dina kvinnliga vänner, vänd det mot dem som har makten. vägra tillåta det som sker.

Avskräck. undervisa. Vad fan som helst som faktiskt lär människor istället för att få alla att verka så jävla PK på fb. Bry er på riktigt.

Om du slutar bleka ditt anus (därifrån kommer aldrig rosor komma ändå),
om du låter dina blygläppar hänga till knäna,
om du inte ser ut som en skolflicka medan du bankas på av tre muskelberg,
då kommer dessa ideal istället tyna bort. De kommer inte existera.
Platikkliniker går i konken, porrstjärnor börjar se ut som männsikor igen.
Skyll inte allt på männen, det är ju du som faktiskt att gå med idealen?

Jag vägrar kalla mig feminist, det är också jävligt skevt men det har blivit så ihopkopplat
med manshat och aggressioner att jag inte vill vara en del av det.
Jag är humanist. Jag tror på människan.
och jag tror vi kan engagera oss mer än genom en knapptryckning på facebook.

One thought on “1 anledning, sluta bleka anus.

  1. OJ skriver:

    Well spooken! Tyvärr är det nog så att folk som fyller i dessa och ”gillar” på facebook gör detta av en anledning som egentligen är fel, man vill helt enkelt visa att man duktig och bryr sig. Men när allt kommer till kritan så är man sig själv närmst. Fattiga barn, sjukdomar, tragedier etc etc är långt borta.

    Det går epidemier i att visa sig vara politiskt korrekt och följa den smala korrekta massan. Följderna blir ju att krativitet och uppfiningsrikedom får en allt smalar inputskanal.

    Titta jag bryr mig! (Det räcker så)

Kommentera

