Jag, Kavajen och alla kuddarna.

IMG_3574

Idag gick jag och kavajen ut igen, det var längesedan vi sågs vi två, vi har haft olika viljor och olika storlekar men idag möttes våra blickar igen och kärleken återuppstod.

Vi slog våra armar ihop, jag och kavajen, och åkte till Backaplan. Inredningstankarna från föregående natt hade inte svalnat, tvärtom hade de ökat och jag kände att det var dags att göra en rekogniseringsrunda.

På listan som jag och kavajen hade skulle följande föremål och priset kollas upp:
– Tavellist
– hatt- samt skohylla
– Mattor
– Dynbox till balkongen
– Spegel

Kavajen och jag fick självklart sällskap av kim, Vi började resan hos Jysk, redan där märkes tydliga tendenser, idag skulle jag och kavajen vilja köpa allt vi rörde vid. Vi kom på nya smarta lösningar för lägeneheten var och varannan sekund.
Vidare till Rusta, där var speglarna dyrare men dem hade i alla fall tavellister. Och där är den dynboxen. jag och kavajen sätter oss och begrundar kvalitén. kanske håller den att sitta på kanske inte. Vi kikar vidare.
Vidare till Emmaus, hittar kameraväska, massa gamla kameror, tre par skor, en klänning, grappaglas (vad ska jag med det till?), en guld servis, dessertskålar, lampa. Allt vill jag ha! men så lägger jag tillbaka det igen. för sån är jag och kavajen , jag tar det en stund sen kommer jag på att det ska betalas med.
Inget utav det jag behöver har dem, men så står det där och skriker, bordet. Även om det inte alls var det jag skulle ha så var ju priset helt otroligt, och visst var det smutsigt men inget som inte kunde rengöras. 120 kr. jag tar det.

IMG_3575

Men se där, jag och kavajen hittar även två byråer, kanske kan man måla dem vita och byta knoppar? sy en kudde att ha ovanpå så kan jag ha dem som bänk i hallen? Reserverar dem tills imorgon när bordet ska hämtas.

IMG_3578

Kommer hem med Kudde nummer nio också. Jag är inte shoppaholic jag är kuddoholic. men om jag hittar tre till är jag nöjd, bara tre till…

002

Ja så jag och kavajen gjorde några riktiga klipp idag, men inget av det som skulle fixas blev inköpt så då får man jobba med det man har hemma.
Bytte plats på trumman och den vita hyllan, har fortfarande inte bestämt mig om de där byråerna på Emmaus. kanske går det såhär?

004

006

Tog upp bumlingen från källaren, min älskade bumling. tyvärr passar den inte så bra. den borde flyttas några centimeter, men det är ett senare projekt.

009

Och eftersom jag och kavajen inte längre vill ha sko och hatthylla tog jag en av brädorna från loftsängen, sågade den lagom lång, slipade och håller nu på att måla den. Den ska nämligen bli tavellisten jag inte inhandlade. under den ska det skruvas fast krokar man kan hänga jackorna på i hallen. ibland är jag finurlig och ekonomisk jag!

010

011

Dessutom kom vi på att om vi renoverar kims gamla spegel så skulle den sitta som en smäck ovanför ”vilken av byråerna det nu blir”. Så det verkar som hallen tillslut kommer bli lite ordning på, kanske slutar jag då spika upp å ner å hit och dit med tavlor hela tiden.
Då ska det sparas till en Brimnes sängstomme med förvaring och efter det så är det bara köket kvar, sedan är jag klar. Och kan börja om igen, för sån är jag och kavajen, inredningstokiga.

Kommentera

