Lucifers konspiration

Jaha, så är hen på besök igen. Visst har jag inte alltid varit en snäll flicka men att skicka lucifer på mig känns aningen dramatiskt.
Jag ligger i godan ro och försöker anropa john blund, kanske var morsekoden fel för dök upp gjorde han ej.
Men då känner jag närvaron av någon annan, det blir varmt, svetten i knävecken fastnar i lakanet, håret blir krulligt av fukt. Djävulen och hans eld förpestar min lägenhet till en bastu.
Jag kliver upp, redo för fight, men lucifer är listig, han har antagit en ny form och jag kan ej hitta honom. Kanske är han i saltkvarnen, kanske har han blivit ett extra blad i korsordstidningen?
Om någon kan vara så het så är det djävulen. (Och angelina)
Jag vet inte vad hen vill mig, kanske bara tortera mig. Hen vet väl om vilken panik jag får av värme när jag ska sova.
Men nu är det krig, jag gör mig redo i ninja-pose och väntar ut dig, come on bara!

(Jag gillar sommaren egentligen. Bara inte just nu)

Typiskt att jag inte vågar ha balkongen öppen heller. Men vi vet ju alla att insekterna skulle ta sig in och äta upp mig. Kanske till och med lucifer..?
Får gå ut o svalka mig på balkongen och tjuvlyssna på partygrannarna istället.

Kommentera

