Geocache ur veckan

Har blivit mycket geocache i veckan, en del lätta en del svåra.
Ibland är man bra blind, i en vägskylt sitter en jättestor cache. Som ett flingpaket i storlek, den hade vi jättesvårt att hitta. Ibland är det lätta lite för lätta så hjärnan försvårar dem automatiskt.

I förrgår bjöd mamma mig och kim på restaurang och bio. Vi var på pasta plus och sedan såg vi the heat, supermysigt och välbehövligt.

Påväg hem gnagde en cache i mitt huvud. Vi gick nästan ändå förbi den så jag bad kim att hjälpa mig eftersom jag misslyckats med att finna den sist.
Nackdelen var att nu var det mörkt, cachen skulle vara i närheten av en rutschkana och den kryllade av sniglar och kryp. Tillslut fick jag övervinna min gråsuggefobi och lägga mig längsmed kanan så att jag kunde föra in hela armen under kanan. Efter en del skrik så var det helt plötsligt där! Härligt.

Igår tog vi några cacher i toltorpsdalen och när vi var påväg dit gick vi förbi en cache vid namn meta menardi.
Den hade jag spanat på länge. Bara att köra tänkte vi. Vidrigt stora spindlar hängde från talet i tunneln vi skulle fram genom. SpindelÄgg-nystan överallt. Vatten. Fy sjutton. Halvvägs vänder vi. Pulsen är på max. Vi vilar och peppar upp varann igen, vi går in och bara springer!
Att få sätta sin namnteckning på den var underbart. Och utvägen gick mkt snabbare.

Idag snirkla jag förbi två cacher jag missat tidigare vid odinsgatan och sen kom Noel och hans syster och hämta upp mig, hannah o kim vid svingeln.

Det var dags för dem att få gå tunneln!
Jag gick längst bak och filmade så den får laddas upp imorgon. Så man förstår hur långt det är att gå i underjorden.
Efter den var klar hittade vi en i vitsippedalen. Där fick vi även sällskap av en kopparorm. Sen var det dags för cachen ”gothenburg viewpoint”.

Allas gps:er ville olika och vi snurrade runt som yra höns. Efter några hundrameter i kuperad terräng nådde vi ialf ett elstängsel.
Nu var det bara uppför kvar. Men oj vad uppför det var. Efter hundra meter brant berg inser vi att cachen är på andra sidan stängslet.
Vi var nog inte ensamma om att inse de här för någon har redan gjort ett hål under staketet.
Så där får vi krypa under en efter en. Sen en sista backe och så ser vi en jättefin utsiktsplats. Nu är vi nära! Efter lite letande i ett stenrös så hittade Kim den tillslut. Lycka!

Nu var alla helt slut och vi lyckades hitta en stig att ta oss ner på.
Väl nere var frågan vilket håll som var närmast tillbaka. Vi valde väldigt fel.
Nu i efterhand kan jag räkna ut att vi gick en stor extra cirkel bort mot Mölndal för att tillslut komma tillbaka till Sahlgrenska.
Motion är väl aldrig fel?!

Slut i kroppen är jag, men eftersom jag bara fick loggat två i änggårdsbergen och där finns ett tjugotal, så är det bara att inse att jag förmodligen är tillbaka där och irrar om några dagar. Fast då med bättre karta!

20130825-234307.jpg

20130825-234317.jpg

20130825-234324.jpg

20130825-234332.jpg

20130825-234339.jpg

20130825-234347.jpg

20130825-234354.jpg

20130825-234400.jpg

20130825-234405.jpg

One thought on “Geocache ur veckan

  1. Anette Orrefalk skriver:

    Ni är för underbara och duktiga. Kärlek i massor!

Kommentera

