When night blows in through the window, dances round the room.

En söndag, en av alla veckans dagar. Ännu en missad gudtjänst, ännu en missad buss.
Dagen har spenderats i Partille, delvis på Allum och delvis hos mormor och morfar.
De är ambivalenta känslor i kroppen, glädje och sorg. Mest frustration tror jag.
Aldrig tidigare har jag velat ha ett trollspö med magiska krafter så mycket.
Smärta och sjukdomar kan jag inte hjälpa till med, men jag önskar ialf att de kunde
få känna lite lycka. Lite glädje.
Det är förståligt att ångesten kommer, de är lika medvetna som vi andra om vad som är påväg.
Alla levande varelser går samma väg.
För min egen del jobbar jag mycket med min mentala biten, att börja vänja sig vid tanken.
Att inte vara så förbannat rädd, utan att finnas där när de är som viktigast.

Jag önskar det var mer som på film, att det var rättvist, att ingen blev lämnad kvar.
Att de får somna in ihop när tiden är kommen.

Med tanke på den mentala biten så kan nog ej detta blogg-inlägg avslutas, nu behöver jag en ciggarette och en näsduk.

2 thoughts on “When night blows in through the window, dances round the room.

  1. kimjohansson78 skriver:

    Jag kommer alltid stå där och ta emot dig när du faller. Tillsammans är vi starka! ❤

  2. Anette Orrefalk skriver:

    KÄRLEK i massor till dig min fina-fina dotter för att du lättar upp stämningen och bara är!

Kommentera

