Mistletoe

Sökte just på tungt täcke, verkar finnas en del. för 5000 kronor.
Jag har ju sökt länge efter tungt täcke. Här hemma har jag ju en tung filt jag kan lägga över och hos Kim så har ju hon varit en sötkorv och sytt ihop massa täcken åt mig.
När jag sökte på detta fick jag mig nästan ett skrattanfall. Jag som tyckte jag varit smart och analyserande och tillslut kommit på att jag sover lugnare med tungt täcke. Verkar vara väldigt vanligt att om man har svårt för att somna så är det tungt täcke som gäller. Hitta till och med Kedje-täcke i något forum för barn med ADHD.
undra om det är riktiga kedjor i ett sånt? känns besvärligt.

Pratade just ett långt samtal med mor min, mormors besked på sjukan var inte lika positivt som väntat. Trots att hon fann cancern tidigt så kommer de behöva ta bort mer än väntat just för att hon ska slippa strålningen.
Hon hade varit ledsen över detta såklart, jag kan dock se något positivt i att hon slipper strålningen.
Precis som läkaren anser hade den tagit för mycket på hennes redan dåliga fysik.
Jag hoppas jag blir kry nog snart för att hälsa på morfis. Jag har ju redan haft bakterierna och känner därför att jag likagärna kan besöka avdelningen där smittan härjar. Känns så jobbigt att han är isolerad och ensam. Radio hade mamma fixat ialf, då får han lite nys om livet.
Hur vi fixar julen är fortfarande oklart, jag försöker bortse från de dåliga samvetet att morfar kanske måste spendera den ensam på avdelningen. den tanken klarar jag inte av just nu.

Idag har jag fått i mig massa mat ialf, så nu har magsjuke-kilorna jag gått ner kommit tillbaka antar jag.
Det knorrar på som fasiken men inget illamående och ja inget annat heller för den delen idag.

Annars blir det förmodligen en promenad i luften med Kim imorgon om hon vågar. Båda två behöver lite sällskap och prata av oss all rastlöshet. Nu ska datorn stängas ner och imodiumen ätas upp.

Natti Natt, hatt som är platt.

Kommentera

