Det strålar strimmor mellan molnen

Påväg till sista fråge-mötet på wemind, sedan är det bara läkaren kvar innan jag får svar på om jag får utredningen.
Det känns hoppfullt.

Morfar är piggare, mormor hurtigare.
Det känns hoppfullt.

Kim och jag hittar sakta någon slags form att få allt att fungera.
Det känns hoppfullt.

Jag vågade släppa rädslan för stämplar igår och smakade på ordet ”pojkvän”.
Det känns hoppfullt.

Allt det inre kaos jag haft i flera månader ser överkomligt ut helt plötsligt. Som om jag har en inre superwoman som vågade kasta sig ut för att börja flyga.
Nu ska bara det som pausats i kaoset ta tags i med. Sen ska jag flyga över vidderna likt en fiskmås på jakt efter ett bortglömt korvbröd.

One thought on “Det strålar strimmor mellan molnen

  1. Anette Orrefalk skriver:

    Ha en fantastisk flygtur mot mycket mer korvbröd, varför inte fisk ute på havet,
    där som landet inte längre syns?

Kommentera

