Vänd dig inte om, Orfeus.

Äntligen kom svaret. Efter många års undran har jag nu en chans att hitta rätt. Efter ett år av skrivande, skickande, möten, formelär, hopp och förtvivlan.
De små orden från en sekreterar-mun som fick glädjetårarna att spruta. Your in. Och det underbara ironiska skrattet när man lyckligt säger ”det är fel på mig, jag är inte knäpp”.

Kanske finns det här verktyg att införskaffa. Jag känner min verktygslåda väl, men utan hammare och skruvmejslar är det svårt att ändra på den. Kanske är jag inte ensam.
Kanske är jag ett geni, okey, nu kom narcissismen fram med.

Firat på shanti med mor min. Haft bra samtal med Kim. Fyllt på kylen inför veckan. Tagit hand om sjukt barn o pojkvän. Trots detta är jag rastlös.
Alex snoozar i örat mitt, men för mig känns det som det blir en lång natt.

Är sugen på att sortera något. Men jag har snart sorterat allt här i Tuve och trots att jag alltid har rätt så kanske man inte ska visa den sidan för tydligt i början.

Kommentera

