Hönan & Ägget

Så var även läkaren över och jag har fått årets skummaste komplimang. Får se om den står sig året ut. Som tur är kunde jag skratta bort det och förstod vad han egentligen menade.
Dessutom hyllade han alla framsteg jag gjort och fyllde på mitt ego.
När det kom till ultraljudet var dessvärre cystorna kvar och verkar bosatt sig där på heltid trots att jag nu har regelbunden kvinnovecka. Det är ju tyvärr så att vissa får pco pga av fetma och andra har det bara och blir feta pga av det. Det är svårt att veta vad som är hönan och vad som är ägget.

I mitt fall verkar det ialf som PCOn är problemet och han förklarade att det innebär att jag tar upp energi annorlunda och sparar depåer enklare än andra och därför alltid kommer få kämpa med maten. Det var förvisso inget nytt med min relation till mat.

Det som återstår att se är ju framtiden, och hur den ter sig kring barn. Om det nu skulle viljas ha så är det ju en resa i sig som inte blir lättare av PCO.
I någon slags biologisk-klocka-anda gick jag och köpte kläder till Sol direkt efter istället. Nu får vi se om jag tänkt helt fel eller börjar få koll på tjejen.

Hur som, solen skiner vidare.

Kommentera

