I’m on a roll!

Vilken måndag, underbara måndag.
Ligger hemma på sängen och låter solen skina över mig. Det vankas vår och enklare steg.
Har varit iväg på soc-möte som gick toppen, min handläggare är så enkel att ha att göra med. Det var skönt att få komma dit med goda nyheter och hoppfull blick.
Fick fylla i nytt papper om mitt liv sånt där man skalar in ekonomi/ hälsa/ vänner m.m och det gav mig en härlig känsla när jag insåg att jag hade fyllt i högre siffror än för ett år sedan.
Dessutom fyllde jag i näst högsta siffran på alkohol-kollumnen och berättade om känslan som infann sig för två veckor sedan. Det var första gången jag kunde tänka att jag inte hade några problem med alkoholen och inte ens ha en tvivlande känsla i magen!

Fick dessutom lämnat in månadens ansökan så nu är det gjort med.
Strax ska jag iväg till läkaren, till och med det känns för tillfället okey. Det är ett år sedan jag var hos gyn och gjorde pco-tester och efter min viktnedgång hoppas jag nu att cystorna ska vara färre.

Det känns som vårens vindar börjar blåsa åt rätt håll.
Jag kan bara blåsa med. Fångad av en stormvind.
En stormvind full av tacksamhet till familj, Kim och Alexander.

Kommentera

