Resan

Så har jag varit hemma några dagar från Bulgarien, det var skönt med ett avbrott men desto svårare att slås av verkligheten hemma.
Resan ner gick över förväntan trots Alex fobier och rädslor.
Vi kom ner sent på måndagen och tog oss bara en tur till närmaste kiosker för att handla lite drickor och sånt sedan gick vi och la oss efter en lång dag.
När vi vaknade på tisdagen hade vi lite sol så vi badade och solade vid poolen två timmar innan Sol var allt för rastlös då tog vi oss ner på strandpromenaden och kollade hur det såg ut där. Shopping och livat var det allt och spöregn fick vi över oss.
Sen var det middag och någon drink har jag för mig.
Onsdagen var dagen när det regnade mest och då begav vi oss trots vädret till Varna, vi gick bort oss, hitta rätt oss och bort igen. Plaskblöta trampade vi vidare genom affärer och besökte även den stora replikan av st peters kyrkan. Vi besökte även Grand Mall men det var inget förr oss, vi käkade lite där och gick vidare på gatorna utanför istället. På kvällen kom ett enormt oväder och dränkte praktiskt taget allt. Sol badade bland bilarna och trottoarstenarna flöt iväg. Blixtrarna slog ner var 10e sekund. Torsdagen fortsatte likadant vädermässigt men vi höll humöret uppe och konstatera att det bara är att torka kläderna. Vi gick i Golden Sands hela dagen och Alex och Sol shoppade loss ordentligt. När fredagen åter bjöd på regn bestämde vi oss för att åka tillbaka till ett annat köpcentrum i varna men där blev vi inte kvar så länge då Sols mage började bråka.
Istället blev det ner på stranden för att bada i spöregnet, och det var rätt mysigt det med.
När vi kom till hotellet gick Sol och la sig och jag och Alex gick ut för att få lite egentid. Efter två timmars snurrande bland de partyspäckade gatorna så var vi med trötta och tog oss tillbaka.
Lördagen spenderades den likaså med shopping och att Sol fick gjort lösnaglar och vi gick på fiskspa. Jag vet inte riktigt vad vi gjorde mer.
Söndagen fick vi äntligen ordentligt väder och då låg vi hela dagen på stranden för bad och Solning. Dum som jag var så glömde jag smörja ryggen och fick ordentliga brännskador som fortfarande läker.
Sen var det måndag och vi checkade ut tidigt för att få så mkt tid som möjligt på stranden, jag fick ju ligga i skuggan men det var härligt det med. Sol och Alex var iväg och spelade minigolf och sen blev det en brakmiddag innan vi gick till hotellet för att hämta väskorna och åka hem till Sverige igen.
Annars har Sol och Alex varit på fotografering, Alex har ridit tjur, Sol har hoppat i sånna där bungysnören, Vi har blivit vän med en taxi chaffis, hittat ett cafe vi var på varje dag och haft det riktigt härligt.
Det var inte förrän vi kom hem som vi förstod just hur illa ovädret hade varit. Visst var det enorma mängder vatten men vår inställning gjorde att vi kanske inte förstod katastofen som de lokala borna pratade om. ¨
12 människor har hittats döda och fler saknas, värst var det i Varna den dagen vi var där och i Albena som vi hade tänkt åka till.
Hur som hade vi det bra ialf, det blev en shoppingresa istället för en badresa. Men nu har Alex flugit och vi vet att han fixade och kan börja spara på nytt.

Igår var det mest fixande här hemma, jag sov länge, vi tvättade, packade upp, bytte lakan och glodde film.
Tidigt imorse åkte Alex till Sahlgrenska för operation, samma som sist men förhoppningsvis på rätt sätt den här gången. Jag har fortfarande inte hört något så han har antagligen inte vaknat ännu, vet inte hur lång tid denna operationen skulle ta men skulle tro att det är ett par timmar kvar innan jag får lugnat mig och hört av honom.
Sol har just åkt till Liseberg med en kompis och jag håller på att storstäda så det är rent när A kommer hem. Förhoppningsvis kommer han imorgon men det vet vi inte riktigt, annars får jag spendera helgen med lill-tjejen.

bulgarien (10)

bulgarien (14)

bulgarien (18)

bulgarien (21)

bulgarien (29)

bulgarien (31)

bulgarien (43)

bulgarien (48)

Kommentera

