Torsdag

En rastlös morgon för mig och Alex. Jäkla väntande på att tonnåringen ska komma upp, men jag minns allt hur det var.
Vid tolv skällde A lite och jag hoppade i Sols säng, tillslut kom hon upp.
Vi fixade kycklingsallad, spelade memoryt på statoil appen, vann en tredje badring. (Nu har vi varsinn!)
Hämtade ut den, och åkte till härlanda.

Tror vi låg i våra ringar och guppade runt sjön i 1-1,5 timma. Väldigt rofyllt.
Sen blev det inte allt för mycket solning, Alex och Sol åkte hem med sina väskor och jag stannade i stan.
Passade på att testa seqr-appen som funkade fint. Tog några livbojar vid svingeln och Sen jobbade jag mig på pressbyrån. Dem hade erbjudande på cola, 2 för 29, och med rabbel hade jag kod på ”köp två cola få 10 kr rabatt” så fick dom för 19 kr och betalade dom med en av mina livbojs-checkar.

mötte sen upp familjen i nordstan och Efter balsamköp gick vi mot operan och längs kanalen och fotade livbojar. Totalt har jag fått 11 checkar, 2 är ju använda med det blir ialf 275 kr! Alex har 125 och Sol 100. Det blir mkt mat, eller Sol köper väl smink för sitt.

Vid nio åkte vi hem så att Sol skulle hinna duscha. Sen blev det lite tv och nu sover dom här i huset.
Alex hostar dock oroväckande mkt, jag hoppas inte jag smittat honom.
Jag borde ju vila, men blir rastlös och vill passa på i solen.

Om vi vaknar tidigt imorgon ska vi ta en livboj mellan 8-9.
Ena utmaningen är ”fota hela dagen” och vi har prickat av den mellan 12-13 och den mellan 19-20 så efter morgonen får vi nytt presentkort.

Imorgon kommer dock vanliga pengarna med så då blir det väl lite fix med handling och så.
Sen åker Sol iväg och jag och Alex har ensamhelg, fiske står bland annat på schemat.

20140725-003239.jpg

Kommentera

