Dagens supersparare

Idag har vi haft en riktig sparar dag, och visst ger det en kick som är kanske inte helt frisk men samtidigt kan jag lägga pengarna på annat nu.

bild
Sakerna på bilden ovan köptes via SEQR-appen där har de varannan vecka nya erbjudanden t.ex:
Köp kelda soppa få 25 kr tillbaka, eller köp nyponsoppa få tio tillbaka.
När vi hade samlat ihop varorna som var erbjudande på så kostade dem bara 120 kr, men pengarna tillbaka låg på 165, så de resterande pengarna kunde vi köpa vad vi ville för. det blev mjölk, läsk, och en baguett att ha med på stranden.
Bilarna hade jag erbjudande på okq8 på, 5 kr för en påse. dessutom har jag en app som heter earnit, där vissa varor också ger pengarna tillbaka om man scannar streckkod och kvitto. Bilar var en av varorna där så när jag la in kvittot och koden så fick jag 7 kr tillbaka, vilket i sig betyder att jag ”fick” 2 kr för att köpa påsen.
Likadant var det med gott och blandat, den köpte jag gratis men i andra appen fick jag 7 kr tillbaka för den.
Colgaten kostade 12 kr på hemköp och gav tio tillbaka så en betalade jag 2 kr för.
Totalt har jag 102 kr i earndit appen som jag kan föra över till mitt konto när som.
Alex fick hem rakblad i posten med att testa.
Sen hade Alex även beställt konstgräs… två prov fick vi. vad ska vi med dessa till? jag tror sparandet stigit hjärtat åt huvudet.

008

Sen var vi iväg och snorklade i Fiskebäck och plockade sedan på oss livbojjarna i Fiskebäcks hamn, 30 st fick jag idag. En värdecheck till och bara 6 till nästa.
När vi var påväg hem kom vi fram till att jag hade 16 värdecheckar och alex 10 så det var dags att göra av med några.
Vi åkte till willys och köpte det på bilden ovan. när dem slått in 10 koder så betalade vi 1 kr som blev över och gick därifrån med ett gött leende.
Jag har fortfarande kvar 250 kr i checkar och Alex 225 kr. Totalt har vi fått checkar för 1350 kr nu.

439f5aea47dac61d335a728d14733474

på pressbyrån gick sol in och löste in några av sina checkar mot ett hm presentkort på 150 kr så nu kan hon köpa ett plagg hon suktat efter ett tag. då slapp hon köpa mat för sina bojjar hon samlat.

Det är rätt sjukt hur vi springer runt och fotar trasiga och hela livbojjar med en app men när man ser det såhär svart på vitt så vill man bara ut och springa igen.

Kommentera

