Fy på mig

Kan inte sova utan känner mig rastlös och stressad. Vad gör jag då? Pillar. Alltid. Pill. Pill.
Såret som jag tejpat över till och från i en månad nu för att jag inte kan låta det vara fick just en redig omgång.
Nu är det istället för en ärrbildning stort som en 5 krona och blått.
Det är alltid samma problem.
Jag pillar på något så mkt att det blir en ärrkula i huden. Och sen får jag för mig att jag måste få bort kulan och klämmer mer.
Ärret som jag har i armhålan har ju varit där fem år och det är jag fortfarande på. Nu befarar jag att detta nya under magen kommer bli likadant.
Blir så ledsen på mig själv. Jag tänker”sluta” men sen känns det ändå som att ” kanske om jag bara klämmer lite till”.
Det gör inte ens ont när jag är uppe i det. Önskar jag kunde gå till läkaren så dem kunde skära bort de kulorna som stör mig mest men jag förstår ju att lösningen inte är där.
Samma med alla pormaskar och finnar. Jag hatar de stora porerna så jag klämmer på dem så fort jag går förbi en spegel. Det i sin tur gör dem större. Jag börjar fundera på om jag har en väldigt skev bild pp något sätt.
Eller om det är ett sätt för mig att koppla av när jag är rastlös.
Jag vet ju att det alltid är värst när jag ska sova, tittar på tv eller är i badrummet.
Jäkligt påfrestande tvång, känns som att det inte finns en lösning på det. Jag gör ju det utan att tänka på det och jag kan inte alltid ha tejp överallt.
En grej som folk pratar om är att uppmärksamma andra. Så nu gör jag det. Om jag pillar på sår, finnar osv, påminn mig om min handling så jag blir medveten. Och nej, ”jag ska inte bara riva bort den sista fliken”.

Till Alex: påminn mig om ny tejp på höftsåret imorgon.

Kommentera

