Sömlös

En till natt med insomningsproblem.
Suddukon får rädda mig.

Igår var vi på östra och fixade med Sols värmevantar som gått sönder, förhoppningsvis hinner dom lagad tills de blir kallt.
Sen fanns det massa bra erbjudanden på hemköp så där stannade vi till innan vi åkte hem.
Sen blev det överbliven afrikana till middag innan pappa kom förbi på fika.
Sen spenderade jag resten av kvällen med att hjälpa Sol att förstå olika praktikplatser.

Idag har jag tvättat masdor och vi har varit på backaplan. alex hade vunnit en ridderheims inläggning som vi hämta ut och sen hade vi 25 kronors checkar på GB. På ica fanns flerpack daim, nogger, 88an isv, så nu har vi sex sånna paket i kylen. Vi lär tröttna på glass.
Väl hemma hjälpte jag Sol med massa frågor om politik, det var en sån undersökning på nätet hon skulle göra och frågorna var rätt kluriga.
Det är svårt att förklara hurvida vi ska avskaffa kärnkraften eller behålla rut-avdrag för ett barn.
Man får ju försöka förklara från båda håll, självklart tycker alla att kärnkraft är dåligt, men vad är alternativet och hur påverkar det oss?

Sen lagade jag mat, idag blev det tre rätter för att nöjja alla. Bakpotatis var grunden. Jag hade laxröra, Sol stekt lax och Alex räkröra.

Sen målade jag och Sol whiteboarden så träramen blev lila.
Har även målat två tavlor, eller påbörjat.

Kommentera

