Mamma-uppgifter och postglädje

adult

Idag ska vi på gymnasiemässan, det känns lite konstigt när det i mitt huvud upplevs som jag nyss var där själv.
Det är väl det som är att bli äldre, tiden går snabbare på något sätt. När man var 12 så var det suuuuperlänge tills man var 13. Nu känns det som jag är 30 imorgon.
och även om det känns som igår, så var det tolv år sedan jag själv irrade runt bland montrarna på svenska mässan.
Det finns ju positiva saker med att jag minns det som igår, det är en hel del som ändrats men inte allt.
Sol tycker det är lite jobbigt att vi ska gå alla fyra föräldrar, och spädbarnsbrorsan. Jag är mer orolig för hur en barnvagn ska få plats på en plats med massa folk.
Känner jag Dottra rätt hade hon nog helst gått själv med mig, vilket är smickrande.

Båda jag och Alex har märkt att något hände häromdagen med Sol. Vår relation är ju bra och vi börjar båda kunna säga ifrån till varann och sura vilket är viktigt i en relation. Men för några dagar sedan såg Sol att jag benämnde henne som ”dottern” i ett inlägg på nätet. Det brukar jag ju skriva, när det inte är nära personer spelar det ju ingen roll om hon är styvdotter eller dotter.
Ialf, när Sol såg detta hände något i de små ögonen, det lixom glittrade till och jag förstod att hon blev väldigt glad.
Sen skrek hon till Alex ” Jag är Nellies dotter” och sen kom den kaxiga Sol tillbaka och fråga ”ska du balla ur nu då om jag kallar dig mamma”. Sen benämdes jag som mamma några gånger under den kvällen och även någon gång igår, så jag tror att det var sån där viktig punk för lill-tjejen att hon kände att hon var viktig för mig.

ss

Annars hade vi en bra dag på post-fronten igår, ner trillade varsinn kupong på att testa nya findus maten så den hämtade vi ut, fick en kupong på 50 kr på kapphal, hade 15 kr gratis garantvaror vilket blev en påse maränger som jag suktat efter länge, och sist men inte minst hade vi 50% på päron hos ica och dem hade en korv för 15 kr så betalade 7.50 för ett kilo.

Nej, nu ska jag ta på mig mamma-rollen och slussa iväg våran familj mot gymnasiemässan.

Kommentera

