Svetten lackar och skelettet blir till is

Fy satan vad synd jag tycker om mig. Tempen åker berg och dal bana. När den går upp så går den upp så fort.
Fick riktig fross-attack igen förut när värktabletten gick ur o sen tar det 20-30 min tills den är igång igen.
5 täcken bäddade Alex in mig i för att jag skulle stå ut. Gick snabbt från 37.7 till 38.2, 38.6, 38.8 och sista jag kollade i huttrandet låg jag på 39. Men då hade jag bara tio min kvar att stå ut tills tabletten började värka.
Sen kändes det som någon knivhögg mig i magen och jag ville bara skrika rakt ut. Blev att bita i kudden tills det gick över.
Nu känner jag att febern rasat ordentligt vilket är skönt men det innebär att jag får ta av mig allt men ändå dryper det svett om mig. Det rinner längs hela nacken och värmen gör att jag inte kan sova.
Men inga hugg just nu och ingen ” jag kommer dö-feber” så antar att rinnande svett är något att vara tacksam för.
alex har somnat här, jag fick lova honom att jag skulle väcka honom på riktigt inatt om något går snett.

Tror jag behöver gå och stoppa huvudet i frysen lite.
Med tanke på natten igår och dagen så förstår jag inte hur jag kan ha svårt att somna.. Borde däcka direkt.

One thought on “Svetten lackar och skelettet blir till is

  1. Anette Orrefalk skriver:

    Hjälp och tröst är på väg i form av mamma! är hos dig vid 14-14.30.

Kommentera

