Några barnfria dagar, mycket envisa och slit, men så blev det ett nytt kök.

Så har jag lagt tre dagar på att göra om köket.

 

Innan:

007

 

Efter:

 

ohoi (2) ohoi (3)

 

 

Har byggt ett bord som i ena sidan är en byrå, och vid sidorna två bänkar med förvaring.
Allt är byggt av gamla brädor vi hade liggande både här och hemma i guldheden.
Istället för att måla har jag plastat det i vinylplast (DC Fix) som är självhäftande och ger en lackad yta som är lätt att torka av.
Sen Har vi även gjort hyllan över men där behövde vi köpa fästerna.

ohoi (4)
Ramarna hade jag liggande hos mig och bilder skrev jag ut på skrivaren. Ljustakarna är de vi fått av mamma!

lampa

 

Vi hade en gammal klädställning som stod ivägen, så den borrade vi hål i, drog om sladdarna (läs; alex gjorde allt läskigt elektriskt). Sen hade vi lite olika lampor och sladdar att använda oss av och poff så hade vi fixat en designlampa gratis.

ohoi (5)

Fotoramar/ sparburkarna blev gjorda av gamla syltburkar.

ohoi (7)

En kokbok och ett vinkeljärn blev en hylla för böcker som ser ut att ”sväva”.

ohoi (8)

 

Och på frysen satte jag med lite bilder och korgar som jag limmat fast magneter på.

 

Jag har räknat på vad hela köket gick på och detta är allt vi köpt:

4 rullar DC-fix, den dyra utgiften, 380 :-
Hyllkonsol 4 st, 216 :-
4 gångjärn 112 :-
Spik, 25 :-
Vinkelbeslag, 8 :-
Expanderskruv, 78 :-
Bordsben 2 st, 144 :-
Kokböcker, 60 :-
Gipsskruv, 32 :-
2 Klappstolar, 98:-
= 1153 Kronor

Det är inte så dåligt för hela den förändringen!
Med små medel och mycket fantasi kommer man långt!

Kommentera

