Sunday bloody sunday

Det är en trist söndagskväll. Vanemänniskan i mig blir förvirrad över att jag befinner mig i Tuve-sängen men Alex i Guldhedssängen.

Alex mormor ska in tidigt för operation. De ska försöka spränga en propp i låret, men hon har så mycket annat kring sig så det är lite nervöst. Jag får vara på vakt om det behövs något under morgondagen. 

Sol har spelat dataspel med vännerna på datorn och haft på skype i vardagsrummet hela kvällen. Det är alltid lika kul när någon råkar säga något konstigt och jag kan skrika i bakgrunden och påminna dom om att jag hör. Kvällens konstiga: TVn har knte varit igång alls.

Hur som brukar jag tycka det är skönt med ensamtid, men idag var jag ledsen när Alex gick. Om det är PMS eller bara oro för att något ska gå snett imorgon vet jag inte. Hursom ligger jag nu i sängen och försöker låtsas som att han är bredvid. Känner mig supertöntig. Egentid är bra men hur ska jag nu somna utan våra skapade rutiner?  

Jag ska lägga mig 10 min tidigare, så jag hinner titta en sista gång på telefonen. Sen ska du krypa upp i sängen och dra täcket sådär konstigt över ryggen, puffa din kudde, lägga dig på min arm och slappna av. Sen när du börjat halvsova råkar du alltid pussa mig i armhålan innan du vänder dig om för att buffa upp en kall rump mot mig och somna på riktigt. Då kollar jag mobilen igen. Igen. Kanske äter. Kanske går till datorn. Och sen när jag väl fått ro då får jag ge igen och buffa upp min isbit till stjärt mot din. 

Sen kan vi sova så, som varsin del av ett kryss, ja, tills jag fryser och istället försöker komma nära/putta ut dig ur sängen. 

Så nu har jag gått igenom rutinerna i skriftform så nu borde jag få sova. 



One thought on “Sunday bloody sunday

  1. Mamma skriver:

    Ja du kyla gör att det är svårt att sova, racksockar, värmedyna i hela sängen är önskvärt emellanåt. Gick allt väl med mormor?

Kommentera

