Vilken dag!

Jäkligt turbulent dag idag,

Jag visste från start att det skulle bli en tung dag, läkarbesök i brådskande fart brukar inte vara posetiva diagnoser. Jobbigt att känna sig maktlös när någon man älskar är orolig för någon annan. 

Hur som för att distansera tankarna åkte vi till stan, men nej, när vi kommer till backaplans hållplats blir vi stillastående. Ambulanser, brandbilar och poliser i mängder kommer. Jag och Alex går av för att ta någon annan buss som kan ta sig fram. Och här blir jag så arg på mig själv. 

Nyfikenhet, den är ibland negativ. Jag ser ju att det flockas människor och att jag inte vill vara en av de som glor, men kan jag låta bli? Nej, jag måste se vad som hänt. 

Det ångrar jag. Vi har ju kommit precis efter smällen och hinner se en kvinna under busshjulen strax innan polisen täcker med filt. Det kan jag ta, mitt psyke sa bara ”jaha, här finns inget att reflektera över, det är för sent”. Jag tror man tyvärr är avtrubbad. Det som däremot var extremt jobbigt var att 2 poliser försökte föra bort busschauffören vars ångest skrik och gråt etsade sig i min hjärna. Han dunkade huvudet i ett träd och hans läten var så extremt ångestframkallande. I de lägerna är det otroligt jobbigt att känna in så lätt som jag gör. Jag kan inte släppa hur det måste känts för honom. 

Jag har svårt att förstå hur olyckan gått till, det var i en sväng på hållplatsen där bussarna inte kör så fort. Jag hade förstått om hon blev påkörd men överkörd är svårt att greppa.

Så, så gick det med att skingra tankarna från livets jobbiga slut. Vi fick det rakt i ansiktet. 

Hur som fick vi gjort stan, och när vi kom hem orkade jag endå fortsätta med Emmas CV. 12 timmar har jag suttit med det idag men det blir fint! 

Kommentera

