Lång dag

En lång dag av väntan. 

Jag har sysselsatt mig med mitt projekt, varit i stan, hjälpt sol med datorn. Lagat mat, städat och nu på kvällen har Sofia varit här och vi har plöjt filmer och myst i soffan. 

För en stund sedan gjorde vi sånt vi bara gör när Alex är borta. Det blev att laga mat sent. Flickorna ville ha falukorv och spaggeti så jag var duktig och fixade det. Nu kikar de på mulan och sjunger med i sångerna. Jag bar ut täcke o kudde till Sofia för hon lär somna här. 

Själv har jag lagt mig och funderar över hur Alex har det, jag har mest fått korta info sms, tror han är trött. Så får höra imorgon lite mer hur det gått. Vid tio fick han sista droppet och om allt går som det ska får han komma hem imorgon. Då blir det sjukstuga nellie i en månad.

Kommentera

